Tuesday 30 December 2014

Green Campus UiTM Melaka Kampus Jasin


Buat julung kalinye, program Green Campus telah diadakan di UiTM Melaka Kampus Jasin.. Penasihat untuk program kali ni adalah Dr Alawi bin Sulaiman.. Disebabkan, Dr Alawi mengajar kelas saya, student dari kelas saya yang jadi ketua program untuk kelas ni. Saya pulak cuma sebagai bendahari dan biro jemputan. Gambar kat atas tu la kad jemputan yang telah diedarkan kepada setiap lecturer untuk ke program ni. Kad jemputan tu hand made tau... hehe ;-)

Untuk program ni, setiap kumpulan akan reka 1 projek dimana projek tersebut adalah untuk menyelamatkan alam sekitar seperti untuk reduce air pollution. dalam 1 kumpulan akan ada 4 students. Lepas tu, setiap kumpulan akan buat poster untuk dipamerkan kepada semua warga UiTM Jasin. 

Pada hari kejadian, poster-poster tersebut akan dipamerkan di ruang legar dan 3 orang juri yang terdiri daripada lecturer Fakulti Perladangan Agroteknologi akan nilai poster-poster tersebut. Semasa juri datang kat poster-poster tu, ahli kumpulan perlu ada kat situ dan present tentang projek yang dicadangkan.





Ni antara poster yang dibuat oleh students dan yang telah dinilai oleh para juri.



Tajuk project untuk kumpulan saya pulak "A DAY WITHOT PETROL"
kumpulan saya sekadar mendapat 'silver'.. InsyaAllah lain kali akan dapat 'gold' pulak..

Walaupun penat untuk handle program ni, semuanya berbaloi. Bila dah siap semuanya, sekarang dah boleh lepas nafas lega.. Yang paling best, semua biro-biro untuk program ni memberi cooperation yang sangat membanggakan :-)


No comments:

Post a Comment