Thursday 2 July 2015

Cepatnya Masa Berlalu

Pejam celik, pejam celik, dah 3 sem saya bermastautin di bumi Melaka ni. Dari sem 4 (Mac 2014) sampai la sem 6 (Julai 2015) saya duduk kat Melaka ni. Still ingat lagi, mula-mula datang Melaka sebab transit dari Shah Alam. Datang dengan mak, abang, akak n adik untuk hantar saya ke Melaka. Actually, asalnya rumah sewa dah cari tapi mak tak setuju sebab rumah sewa yang asal kat Merlimau. Mak kata jauh sangat nak ke UiTM. UiTM ni pulak kat Seri Mendapat. kalau naik motor tu, dalam 20 minit la jugak. Last2, dengan mak sekali duk tolong cari rumah sewa untuk saya. luv u mak.. Nak dipendekkan cerita, saya jumpa seorang student yang jalan kaki nak gi kelas. Then, saya tanya student tu duduk kat mana and ada kosong tak rumah diorang tu? Alhamdulillah, rezeki saya, rumah dia ada 2 kosng dan kebetulan pulak, Tika pun nak duduk sekali. So, memang rezeki kami untuk duduk rumah tu.

Dalam rumah tu 8 orang students. 6 orang tudents science computer dan just saya and Tika je students Agrotechnology. Masa part 4 dan part 5, kami tak rapat sangat sebab diorang berenam memang geng. Kami tak berapa nak masuk dengan geng diorang. Kami selalu berdua je kalau kemana-mana. Tapi diorang baik sangat. Senang kalau nak mintak tolong. masa kami akhir part 5, kami berpisah sebab diorang berenam kena gi praktikal untuk last sem. Saya and Tika ada 1 sem lagi untuk tamatkan ijazah ni.

Akhir part 6, saya and Tika dah start cari housemates baru untuk gantikan diorang. Kali ni, kami ketua rumah.. hahahaha..

Kami cari students science computer jugak. Last-last kami jumpa students science computer semuanya. Semuanya adik-adik lagi. Baru ur 20.huhuhu.. Housemates kali ni memang best, saya dah anggap diorang sama macam adik-adik saya. Even hakikatnya saya takde adik perempuan, enam orang ni boleh la dikatakan adik-adik saya jugak. Kami share makanan sma-sama, kami gelak sama-sama.. Memang best la dapat kenal dengan adik-adik ni semua.

Lagi 2 minggu kami akan berpisah. Saya and Tika dah tamat belajar. Diorang stil ada 2 tahun lagi untuk habiskan study diorang. Ya Allah. Even kami cuma kena 1 sem, kami sangat rapat. Sedihnya nak berpisah kali ni. Tak tahu lagi bila kami akan jumpa balik..

Seriously, Fidah, Lina, Syaza, Fatin, Mashi and Tati, I will miss u all so much!!!!


ni la housemates saya yang paling saya sayang.... LOVE U ALL SO MUCH!!!

No comments:

Post a Comment