Sunday 16 November 2014

Gadis berkaca mata

                     


Kategori cacat ke kalau pakai cermin mata ni? Rabun je larrr.... Bukan kita yang minta untuk rabun ni, tapi kadang-kadang kita tak sedar, disebabkan kita yang tak jaga attitude la yang boleh sebabkan kita pakai cermin mata. Attitude apa? contohnye,tengok tv dekat-dekat, selalu tengok skrin computer, baca dalam gelap.. So, sesiapa yang tak rabun lagi tu, jaga lah mata tu ye. Jangan sampai rabun.


Bila ada yang tanya saya, best ke pakai cermin mata ni? Jawapan saya, sangat tak best. Cerewet. Bila nak buat krja, cermin mata mesti kena ada, kalau tak, memang tak jalan la kerja tu. Kalau boleh taknak pakai langsung cermin mata ni biar dapat tengok terang-terang dalam jarak yang jauh. Namun apakah daya, cermin mata dan diriku ini tak dapat dipisahkan. Hahahahaaa.. Saya akan tanggalkan cemin mata ni time masuk bilik air and time tidur je. Masa-masa lain, memang akan sentiasa la cermin mata ni akan melekat di mata saya ni.


Lebih-lebih lagi bila perlu kena redah hujan. Pernah sekali tu time nak balik rumah. Dah la time tu naik motor. Hujan lebat pulak. Tunggu punya tunggu, macam takde tanda-tanda nak berhenti pun hujan tu. Saya redah jela hujan tu, sangat susah nak tengok jalan. Nak tau macam mana keadaan vision saya time tu, sama macam dalam gambar kat atas tu. Sebijik.
 Langsung x clear.


Ada yang cadangkan supaya pakai contact lens. Saya dah pernah pakai contact lens ni tapi cuma sebulan je. Lepas tu tak beli dah sebab rupa-rupanye pakai contact lens lagi cerewet rupanye. Perlu ambik masa untuk pakai. Kena jaga elok-elok. Time nak tidur kena tanggalkan dulu. Sangat memenatkan. Saya rela pakai cermin mata lagi dari pakai contact lens ni. Kalau tertidur sambil pakai contact lens, mata akan lagi rosak. Kalau tertidur pakai cermin mata, mata tak rosak. Kalau rosak pun, cermin mata je.. Mana yang lagi penting antara mata and cermin mata? 


No comments:

Post a Comment