Wednesday 11 March 2015

Baucer Buku 1 Malaysia (BB1M)



Kali ni adalah keli keempat saya dapat baucer buku 1 Malaysia.. Happynyer :-)  dpat borong buku banyak-banyak.. Kali ni terasa nak borong novel Ramlee Awang Murshid sebab memang dah jatuh hati sangat-sangat kat novel RAM ni. Yang paling penting, beli buku rujukan untuk Adikmy (adik bongsu saya). Kan best kalau baucer buku ni dapat every sem. Tapi sayangnye, sekrang dah last sem. Means, last la dapat baucer buku and tak dapat dah la nak beli buku banyak-banyak tanpa guna duit sendiri.

Ruginye sape-sape yang dapat baucer ni and then jual kat certain pihak yang tak bertanggungjawab sebab nak kan duit. Sangat-sangat rugi. Kawan saya ada jugak yang jual baucer ni sebabkan nak duit. Nilai baucer RM250, tapi bila dia jual baucer tu untuk dapatkan duit, dia just dapat RM200 je.. kan rugi tu. Pihak yang tak bertanggungjawab tu senang-senang je dapat free RM50.

Lagi 1, bagi saya la, sape-sape yang jual baucer ni, memang dia tak berfikir panjang, government dah memudahkan kita as a student untuk beli buku kan. Yang pergi jual tu kenapa? Tak rasa bersalah ke? Government dah tetapkan objektif untuk pengagihan baucer buku ni. Tapi, korang yang jual baucer dan yang beli baucer tu dah rosakkan objektif dan matlamat sebenar yang dah ditetapkan oleh government.


Kesian kat orang yang kat luar sana yang nak beli buku tapi takde duit. Baik korang tolong orang-orang yang macam tu. Dapat jugak tambah pahala.

No comments:

Post a Comment