Monday 9 March 2015

Handphone

Sekarang dah berumur 24 tahun dan buat pertama kalinya dalam hidup, saya beli smartphone dengan duit sendiri..hehehe.. Handphone yang saya guna sebelum ni semuanya ayah dan pak sedara yang bagi.

Saya start pandai guna handphone ni time form 4. Handphone tu ayah yang hadiahkan. Time tu just guna handphone jenis Nokia 1110i. Tahan betul handphone jenis ni tau, jatuh banyak kali pun still sihat lagi..hihihihihiii…

Masa masuk U, ayah belikan handphone jenis Motorola pulak untuk saya sebab ayah cakap nanti kat U nak kena ambik-ambik gambar dalam lab. So, ayah belikan handphone yang ada kamera. Senang sikit nak ambik gambar. Baiknya seorang ayah kan… J
Pertengahan diploma, ayah belikan Nokia C4 pulak. Asalnya ayah belikan untuk ayah sendiri handphone tu. Last-last, bila saya balik rumah time cuti sem, ayah suruh saya guna pulak handphone C4 tu, pastu ayah guna yang Motorola tu. Sampai habis diploma saya guna handphone Nokia C4 tu.

Time degree, saya still guna lagi yang Nokia C4 tu but ada tambahan smartphone dari uncle. Uncle saya bagi smartphone jenis Samsung Galaxy Nexus. Tapi, yang menyedihkan, smartphone ni rosak disebabkan banyak kali jatuh. Pernah sekali tengan bawak motor, smartphone tu ada dalam poket. Lepas tu tak tau la macam mana tiba-tiba boleh jatuh and then terus berkecai. Bila on balik smartphone tu, sound dah tak jadi. Screen pulak pecah. 

So, dengan tanpa kerelaaan hati, terpaksalah saya guna duit sendiri untuk beli smartphone baru. Kalau bagitau ayah, nanti ayah tolong belikan pulak. Kesian kat ayah..huhuhu..

Kebetulan masa nak beli tu, saya ada kat Shah Alam. Ramai orang cakap beli kat Plaza Alam Sentral (PAS) dapat harga murah. So, alang-alang dah ada kat Shah Alam ni, saya pergi la survey kat PAS tu. Before pergi PAS, of course kena survey price dalam internet dulu, untuk mengelakkan dari ditipu la katakan.

Bila dah survey tu, ASUS adalah pilihan utama sebab harga berpatutan and battery save dari Samsung. Then, smartphone ASUS ZENFONE 5  dah membuatkan saya tertarik untuk memilikinya…

Tengok kotak pun dah tertarik...hehehe


Ada 6 colour semuanya. disebabkan saya minat blue colour, saya pilih warna biru..hehehe.. Harga pun berpatutan. Saya pilih smartphone ni sebab dia punye specification best. Lagi pulak smartphone ni boleh letak 2 sim tau.

haaa, ni specification untuk zenfone 5....


Warna untuk smartphone ni pulak yang biru paling latest. Sebab tu tak banyak yang update dalam internet yang warna biru. Tapi, saya dah pakai dah yang warna biru tu..hehe.. 1 je nak pesan, untuk smartphone zenfone 5 ni, certain kedai dia main harga dengan warna tau. Kalau yang hitam and putih, dia letak harga RM550. Kalau yang colour red, gold, purple and blue dia suruh tambah RM30.. So, sape-sape yang nak beli, kena pandai bodek tuan kedai tu sebab saya sendiri ambik yang bercolour, colour yang paling latest pulak tu tanpa kena charge tambahan. Then, dapat dengan harga yang berpatutan lagi.  Yang penting, smartphone ni original and kita as a user berpuas hati dengan 
smartphone tu.


ni warna-warna untuk zenfone 5.. lawa kan? tapi tak ade warna biru

okay, now  officially this is mine smartphone with the latest colour of ASUS ZENFONE 5  which is my fovourite colour... hehehehe

No comments:

Post a Comment