Wednesday 22 April 2015

ILMU TIDAK MENGENAL USIA







As a student, mesti pernah rasa malas nak pergi kelas kan. Saya sendiri pun macam tu. Lebih-lebih lagi kalau kelas hari tu start pukul 4.00ptg. Fuhh, betul-beul menggugat keimanan. Rasa nak ponteng je kelas hari tu. Tapi, bila ingat mak ayah kat rumah,nak tak nak, saya kena jugak attend kelas. Rajin or malas, saya mesti pergi kelas. Sebab, kalau dah sampai kat kelas tu, secara automatic, focus kat lecturer time kelas tu akan muncul.

Lecturer saya sem ni kebanyakannya semua dah berusia. Mereka rajin datang ke kelas untuk mengajar, untuk share ilmu yang mereka ada kat student. Saya ni pulak, dah la still muda, student yang tak banyak ilmu pulak tu.  Dah la ilmu tak banyak, malas pulak nak pergi kelas… apa la nak jadi Fitrah oiiii….

So, untuk sem ni, lecturer saya, Prof Razak bin Baba dah menyedarkan saya dan secara tak langsung telah motivatekan saya supaya rajin pergi kelas. Sebab apa saya cakap macam tu? Sebab nye, prof Razak dah la dah berusia, mengajar kelas saya 3 kali seminggu pulak tu, lepas tu, masa kelas sangat kemuncak. Ada yang kelas dengan prof ni dari pukul 12pm-1pm. Siap prof datang kelas punctual lagi.

Bila fikir balik, rasa malu pulak kat prof tu. So, as a conclusion, semua studnt tak boleh rasa malas nak attend kelas dan jangan sekali-kali ponteng kelas. Ingat mak ayah kat rumah yang mengharapkan kita Berjaya dan ingat jasa lecturers kita.

“NUR FITRAH AQILAH, JANGAN MALAS-MALAS. LAST SEM DAH NIEEE…”

“USAHA TANGGA KEJAYAAN”




Beliau la lecturer saya sem ni, Prof Razak bin Baba.. Beliau ajar subjek Post Harvest..
Very-very respect to him!

No comments:

Post a Comment