Saturday 1 August 2015

PENGISAHAN HARI RAYA AIDILFITRI 1436H

Untuk tahun ni, 2015/1436H, saya sampai kat rumah 2 hari sebelum raya. Warrgghhhhh…. Tak sempat nak buat kuih raya. Sempat bungkus tapai dan buat sebijik kek je. So, conclusionnya, kuih raya kat rumah tahun ni made in kedai yer.


Persiapan raya tahun ni rasa terlampau busy. Spend masa kat rumah 2 hari je. Dalam masa 2 hari tu la nk hias rumah, nak beli tudung yang matching dengan baju raya, nak beli kuih raya, cucuk satey and macam-macam lagi la. So, kitorang adik beradk bahagi-bahagikan tugas. Saya dah cop awal-awal, dan memeng every year tugas wajib saya ialah hias rumah and iron baju raya ntuk 1 family. So, lepas siap-semua tugasan saya, saya akan terus ke dapur untuk tolong apa yang patut.


Tahun ni, pak saudara saya, (Cucin) 1 family beraya kat rumah saya ni. Dia ada anak 2 orang. Wahh! Memang meriah dan riuh rendah betul rumah ni. Cucin sampai kat rumah sehari sebelum raya dan saya yang tak berapa nak matang ni sempat la main bunga api dengan anak dia tu.. Kihkihkih.


1 Syawal menjelang, semua berpakaian baru. Mulanya nak buat tema warna hijau tahun ni. Alih-alih, jadi tema bebas. Ayah, mak and saya je yang ikut tema asal. Tak kisah la ikut tema or tak. Asalkan gembira kan..hehehe J


Makanan untuk 1st day raya tahun ni, nasi dagang, nasi impit,ketupat, satey and kuah kacang. After sarapan, terus ke surau and after solat, terus ke kubur arwah tokki and arwah akak. Semoga arwah tokki and akak ditempatkan dikalangan orang yang beriman. Nanti kita jumpa di sana……….

Ni la family besar saya. Angah, emak, ayah, Irah (saya)
Alonh, Abadi, Abajo and Adikmy


ini adik beradik saya. tapi tak cukup sorang ni. Along takde dalam gambar ni...huhu


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAK, AYAH...

AMPUN MAAF DIPINTA :)

0 - 0 YER

No comments:

Post a Comment