Saturday 21 February 2015

Fully Housewife or Worker???


   ATAU






Lepas study, masing-masing nak kerja untuk cari duit. Saya sendiri pun macam tu la. Makcik-makcik kat kampong tu, ada je mulut yang berbunyi, “kenapa la nak belajar tinggi-tinggi? Orang perempuan ni akan duduk dapur jugak”. Kenapa makcik? Nak duduk dapur tak perlu ilmu ae? Nak masak nasi pun kena ada ilmu tau. Kalau tak, alamatnye nasi tu jadi keras atau jadi bubur laaa…

Saya ada impian sendiri jugak. After study, memang la nak kerja. Nak bantu mak ayah, adik beradik and nak bayar balik pinjaman PTPTN tu. Tapi, saya pernah jugak fikir, after saya kahwin and dapat anak, saya tak nak kerja. Kalau kerja pun, saya nak buat business dari rumah.

Saya nak jadi housewife. Saya nak jaga anak sepenuh masa. Saya taknak hantar anak kat nursery. Sekarang macam-macam kes berlaku kat nursery ni. Menyeramkan. Lagi pulak, nak bayar kat pihak nursery tu pulak bukan murah. Mahal jugak. Baik saya jaga sendiri, anak pun selamat. Tak payah nak cari orang gaji. Plus, saya suka buat kerja rumah. Hehehe…. So, insyaAllah tak kan bosan. 

Bak kata-kata sesetengah orang lelaki, bagi wang hantaran mahal-mahal, tapi nak cari orang lain untuk kemaskan rumah and jagakan anak. Baik tak payah..huhuhu…

Tapi, ada ke lelaki sekarang yang nak isteri dia tak kerja??? Ada ke yang nak isteri dia fully housewife????  I DON’T KNOW…. (-_-)

Kalau betul la si dia jodohku, harap-harap si dia dapat terima apa yang ku inginkan dan faham apa yang ku fikirkan…




it's better laaaaaa...huhuhu

No comments:

Post a Comment