Saturday 28 February 2015

Kenanga Wholesale City (KWC)





















KWC ni dikenali  tempat shopping mall raja borong. Sebelum ni, just dengar dari kawan-kawan je pasal KWC ni. Memang famous la tempat ni. Barang-barang memang murah. Beli borong lagi la murah.

Kebetulan cuti raya cina ni, dah ada kat Gombak, saya apa lagi, terus plan la nak pergi jenguk macam mana rupa KWC tu. Pagi tu, pakcik saya hantar terus saya ke LRT masjid Jamek. Then, saya beli token ke Hang Tuah. RM1.20 je harganya.

Lagi sekali, dengan ke”independent” saya ni, saya pergi ke LRT Hang Tuah tu seorang diri untuk ke KWC tu. Hehehehe. Sampai je kat LRT Hang Tuah tu, lagi sekali terpinga-pinga sebab tak tau kat mana KWC tu. Hahaha..

So, apa lagi? terus la ringankan mulut bertanya kat sape-sape yang ada kat situ. Kebetulan ada seorang perempuan Chinese kat situ. Dia la jadi mangsa pertanyaan saya. Kihkihkihhh.. rupanya tak susah sangat nak ke sana. Dah ada laluan untuk ke KWC tu. Siap ada signboard untuk pejalan kaki ke KWC.



Sampai kat dalam KWC tu, rasa teruja kejap. Dengan bangunan mall yang tinggi, ada 8 tingkat semuanya. Asalnya, datang kat situ niatnya untuk window shopping je. Last-last beli jugak jubah 2 helai. Huhuhuhuuu.




Pakaian lelaki tak banyak sangat kat dalam mall ni. Untuk perempuan, memang boleh tersengih lebar la. Berlambak-lambak baju perempuan yang murah-murah. Handbag murah. Tudung murah. Baju murah. Skirt murah. Semua murah la. Hehehe… J



Dah letih berjalan, apa lagi, terus la balik ke UiTM Shah Alam. Saya  terus ke LRT Hang Tuah dan terus ke KL Sentral dengan harga RM2.50. Macam biasa, turun kat Masjid Jamek, lepas tu naik LRT ke KL Sentral pulak. Sampai kat KL Sentral, pergi kat bus stand pulak untuk naik bas rapid U80 ke Seksyen 2 dengan harga RM2.50 and naik pulak bas rapid 630 ke UiTM dengan harga RM1.

Actually, kalau tak nak naik bas rapid kat KL Sentral tu, naik KTM ke padang Jawa pun boleh. Kalau naik bas, kena keluar dari KL Sentral tu lepas tu kena cross jalan. Lepas tu kena tunggu bas lagi. kalu dah kesuntukan masa tu, naik jela KTM. Beli tiket KTM ke Padang Jawa. Sampai ke Padang Jawa naik teksi ke UiTM. TAPI………. Mahal sikit la. Harga tiket KTM tak ingat dah. Tapi murah je. Tambang teksi dari Padang Jawa tu mahal. RM6/8 pakcik teksi tu ambik.  That’s why la saya naik bas dari KL Sentral tu. Save duit. Kesimpulannya, sayangi bas rapid. Hahahaha.


No comments:

Post a Comment